ארכיון חדשות

כחול לבן, העבודה, הימין החדש ומרצ מתנגדות להקמת שדה תעופה בעמק יזרעאל

04.04.2019 10:50


מכל קצוות הקשת הפוליטית מביעים תמיכה בהקמת נתב"ג 2 בדרום. "'כחול לבן' תפעל לביטול החלטה 2050 על הקמת שדה תעופה בינלאומי בעמק יזרעאל", נכתב במצע המפלגה המובילה בסקרים


לא פחות מארבע מפלגות מתחייבות לפעול להקמת שדה התעופה הבין לאומי הבא של ישראל בדרום, ולא בעמק יזרעאל. כחול לבן, הימין החדש, העבודה ומרץ הכניסו למצעיהן סעיפים מפורשים המדברים על הצורך בהקמת נתב"ג 2 בנגב. מטה המאבק נגד שדה תעופה בעמק יזרעאל קורא להצביע רק למפלגות שאכפת להן מהתושבים והביעו תמיכה במאבק. 

"'כחול לבן' תפעל לביטול החלטה 2050 על הקמת שדה תעופה בינלאומי בעמק יזרעאל, בגלל הנזקים הכבדים, הפגיעה בחקלאות, הסתירה לתמ”א 35 המגדירה את האיזור
ככפרי נופי לשימור, נכס לאומי לכל המדינה, ובגלל שמדובר בשדה מוגבל מראש שלא יכול לתת מענה לצרכים האמיתיים של המדינה", נכתב במצע כחול לבן, המפלגה המובילה בסקרים כרגע. "נבחן להקים השדה על בסיס שדה התעופה בחיפה, או באזור שהוא מצפון או מדרום לבאר שבע, ולאו דווקא בבסיסי חיל האוויר".

"ממשלה בראשות מפלגת העבודה תפעל להקמת שדה תעופה משלים לנתב”ג באזור הנגב, ולא בעמק יזרעאל", התחייבו במצע המפלגה בראשותו של אבי גבאי. "מרצ מתנגדת להקמת שדות תעופה אזרחיים באזורים חקלאיים כגון עמק יזרעאל, רמת מנשה או מגידו בגלל הנזקים הבריאותיים והסביבתיים הכבדים והפגיעה הקשה בחקלאות. קיימות מספר חלופות להקמת שדה תעופה משלים לנתב"ג, שאינן באזורים כאלה. בראש ובראשונה – החלופה המקורית בנבטים שבנגב שבה מעוניינות כל הרשויות המקומיות הסמוכות הרואות בחלופה זו בסיס לעוגן כלכלי, תיירותי ומסחרי לנגב", כתבו גם במפלגתה של תמר זנדברג. 

במפלגת הימין החדש, בראשותו של נפתלי בנט, הציגו השבוע את תכניתם לפיתוח הנגב שנקראת "הדרום החדש". חלק משמעותי מהתכנית מוקדש להקמת נתב"ג 2 בנבטים, כעוגן לפיתוח כלכלי של האזור. מספר 3 ברשימת הימין החדש היא אלונה ברקת, המובילה את תכנית פיתוח הדרום. 

ההחלטה על הקמת שדה תעופה בין לאומי נוסף, משלים לנתב"ג, התקבלה כבר לפני למעלה מעשור. ועדה מיוחדת בחנה עשרות אתרים אפשריים להקמת השדה, אולם פסלה את כולם מלבד שניים: נבטים שבנגב ורמת דוד שבעמק יזרעאל. בעקבות התנגדות חיל האוויר, ולמרות קביעות חד משמעיות של מומחי תעופה ותכנון כי מדובר בחלופה הגרועה, החליטה הוועדה לקדם את חלופת רמת דוד בלבד. תושבי עמק יזרעאל מתנגדים בחריפות להקמת השדה, בעוד תושבי הנגב רוצים בו. כמו כן, עלויות הקמתו בצפון גבוהות לאין שיעור לעומת הנגב, שם נבנה בסיס חיל האוויר במקום מראש כנמל תעופה בין לאומי. ההחלטה הסופית על מיקומו של שדה התעופה נמצאת כעת בדיונים תכנוניים ומשפטיים.


לאתר המאבק: http://www.noairport.org.il/

לדף הפייסבוק של המאבק: https://www.facebook.com/no.airport.izrael/