בית ספר תיכון "מגידו"

איגרת לפתיחת שנת הלימודים תש"פ

שלום רב,
לצוות בית הספר, לתלמידים ולהורים,
שנת הלימודים תש"פ עומדת בפתח, אני מברכת אתכם/ן בשנת לימודים מוצלחת ומשמעותית, שנה
של בריאות וצמיחה אישית.
מקווה שכולכם/ן חוויתם/ן חוויות במהלך החופשה, הספקתם/ן לנוח ובעוד שבועיים נתחיל מחדש
רעננים ורגועים.
שנת הלימודים תש"פ תחל בשעה טובה ביום ראשון א' אלול תשע"ט- ה- 1/9/19, השנה ילמדו בבית
חינוך מגידו כ- 8124 תלמידים ותלמידות שמגיעים מיישובי האזור.
מברכת את כל התלמידים והתלמידות ושולחת ברכה מיוחדת לתלמידי כיתות ז' ולמצטרפים החדשים
לכיתות יוד. אנחנו משוכנעים שבתוך זמן קצר תשתלבו באווירה המיוחדת של  "בית חינוך מגידו"
ותהפכו לחלק בלתי נפרד מבית הספר.
לקראת תש"פ אנו מבקשים לשתף אתכם במספר נושאים:
 במהלך שנת תשע"ט, נבחרה הנהגה שכוללת את הנהלת ביה"ס ומורים שבחרו לקחת חלק
להשפיע על עיצוב חזון ביה"ס. הם אשר מובילים את תהליך  כתיבת החזון, בשיתוף
הנהגת הורי ביה"ס. צוות ביה"ס עבר תהליך, בעזרת תוכנית מוכרת ובגיבוי משרד החינוך, במסגרתו ניתן דגש וברור:

מהם הערכים המובילים שלאורם ישאף ויחנך בית החינוך, בדקנו מהם
גרעיני המומחיות שלנו , החוזקות ונבחר נושא מארגן: מרחב צמיחה ודעת, שמשמר ומזכך
את חזון ביה"ס.
במהלך השנה השנייה צוות בית הספר יבנה ארבע תוכניות ייחודיות לנו אשר ישרתו את
הצרכים הפדגוגיים והערכיים לדוגמא: תכנים למפגשי הבוקר, נושא טיולים שנתיים, הערכה
חלופית, מיינדפולנס ועוד רעיונות של הצוות ,אשר עלו ביומיים השתלמות הצוות בשדות ים.
עסקנו בשיתוף עם נציגות מועצת תלמידים וקדמנו נושאים כגון: תעודה ערכית – חברתית.
בתחילת השנה כל כיתת חינוך תעבור סדנא בנושא ע"י נציגי מועצת התלמידים, על מנת
להחליט ולקדם נושא זה כבר לשנת הלימודים הנוכחית.
בתפיסתנו החינוכית, נמשיך לכוון בעשייתנו היום יומית ליצירת מרחב למידה בטוח ומוגן,
שמתקיימת בו תקשורת בין – אישית טובה בין מורים לתלמידים ובין תלמידים לבין עצמם,
חינוך לערכים ומענה הולם לצרכיו של כל תלמידה ותלמיד .
נמשיך לקיים שיתופי פעולה עם פורום הנהגת ההורים של ביה"ס, עם המסגרות הבלתי
פורמאליות, ונפעל להשגת היעדים שהוצבו ע"י משרד החינוך .
יעדי בית הספר לשנת הלימודים תש"פ:

קידום הפדגוגיה
המטרה – קידום למידה משמעותית ואיכותית: ידע, מיומנויות וערכים. קידום שוויון
הזדמנויות, מיצוי ומימוש היכולות.
נתמודד עם אתגרים בתחום ההוראה והלמידה לאור התפתחותו המואצת של הידע האקדמי,
המחייב שינוי במערך היחסים מורה – תלמיד והתאמתו למציאות המשתנה.
למידה רלוונטית המייצרת ערך עבור התלמיד/ה ודורשת מעורבות פעילה שלו/שלה.

העמקת הקשר והאמון
המטרה – חיזוק הקשרים בתוך ביה"ס ובקהילותיו תוך הטמעת החינוך הביוספרי, בשילוב
ערכים חברתיים, דמוקרטיים ויהודיים, ערכים ברוח מגילת העצמאות.

כישורי חיים ומיומנויות חברתיות
מיומנויות, חשיבה, הגיון ורלוונטיות לסביבת החיים. מיומנויות רגשיות, בוגרים מעורבים
בקהילה ובעלי ערכים ונורמות התנהגות.

שותפות
המטרה – חיזוק המנהיגות החינוכית, קידום שותפות עם הורים, תלמידים, מורים, מועצה
ועוד.
צוות המורים והעובדים של בית חינוך מגידו נמצאים כאן להקשיב, לראות, לסייע בכל אשר
נדרש על מנת שהילדים יוכלו לממש ולהביא לידי ביטוי את יכולותיהם.
 
אסיים בשירה של לאה גולדברג:
"כל שנה ושנה מוריק הדשא
ועולה החמה ויורד המטר
כל שנה ושנה אדמה מתחדשת
מלבין החצב ומזהיב ההדר
כל שנה נולדים אנשים לרוב
לדמעות, לצחוק , לאחווה
יש מישהו הרוצה רק טוב – גם השנה"

שתהא לנו שנה של יחד כבית חינוך, כקהילה,
שנה של בריאות, שלום, הצלחה ושמחה.
בברכה,
סימה מנט
מנהלת בית חינוך מגידו

 

תגמול למורי תיכון מגידו המצטיין בהישגים ערכיים, חברתיים ולימודיים

תיכון מגידו בין בתי הספר התיכונים בארץ שיקבלו גמול כספי של עד 8,451 שקלים למורה על הישגים ערכיים, חברתיים ולימודיים.

בתי הספר נמדדים במניעת נשירת תלמידים, קליטת תלמידי חינוך מיוחד, גיוס לצה"ל, שירות אזרחי, אחוז הזכאות לבגרות, הצטיינות במבחני הבגרות .במשרד החינוך ציינו, כי בתי הספר נבחרו על סמך חישוב שורת מדדים בתחומים הערכיים, החברתיים והלימודיים, וכן בהתאם לשיעור השיפור המשמעותי ביותר שחוללו מוסדות החינוך בהשוואה להישגי שנת הלימודים תשע"ח.

רוני וינברג, מפקח כולל מהמינהל לחינוך התיישבותי, בהודעתו  למחלקת החינוך במועצה אזורית מגידו ולמנהלת התיכון, סימה מנט: "ברכות על ההישגים וההתקדמות של בית הספר כפי שבאים לידי ביטוי בכניסתכם לרשימת בתי הספר הזוכים לתגמול דיפרנציאלי. גאווה גדולה ועדות להשקעה הרבה של צוות הניהול, המורים והעובדים. אנא מסרי את הערכתי להנהלה ולצוות, ובהצלחה גם בשנה הבאה "

לסימה ולצוות בית הספר – הנכם גאווה לכולנו.

ברכות על ההישג ושנת לימודים מוצלחת !